top of page

Er du iværksætter, bæredygtig, grøn, økoligisk, tjener du et velgørende formål eller kæmper du for en god sag, så får du rabat.

Vi skal opføre os ordentligt

Bæredygtighed handler ikke kun om at være grøn, men også om hvordan vi behandler hinanden og vores kunder. Det handler om hvordan vi opfører os i den verden vi agerer i – og er ansvaret bevidst. 

 

Min målsætning er kun at have kunder og samarbejdspartnere, der giver noget tilbage til den verden vi tager fra. Det er en fælles opgave vi alle, sammen, bliver nødt til at løfte og stå til ansvar for, hvis vi gerne vil kommunikere, sælge produkter og oplevelser til bevidste kunder, der er klar til at vælge både til og fra alene på et etisk grundlag – uanset om det er praktisk eller teoretisk.

 

Er det ikke lidt firkantet og ensidigt?

Måske, men hvis ikke vi selv gør det, så bliver det helt bestemt gjort for os, fordi udviklingen dikterer det. Det er fint nok at skifte plastikposen ud med en tote bag, være flink ved dyrene og behandle hinanden ordentligt, som de symbolske handlinger de er. Men det er en god begyndelse.

Det er meget muligt, at man ikke kan gøre alt det man gerne vil, men hvis ikke man definerer hvad man vil, når man aldrig i mål. Jeg er ikke hellig omkring det, men visionen skal have lov at være intakt.

 

Det' fand'me uhyggeligt, du...

Kan du huske Peter Schrøder fra Den gode, den onde og den virkeligt sjove?

Klippet herunder er fra 1990. Når man ser klippet, kan man godt komme lidt i tvivl om udviklingen går hurtigt nok. Hvis det er før din tid, så tjek ham ud på YouTube..

Det handler ikke om hvor meget du gør, men om hvad du gør.

Hvis I er på vej til at ændre kommunikationsstrategi, kommer den til at ændre fundamentalt på noget, som I er vant til – og måske skal til at gøre anderledes.

 

Ideer og ord, er ikke nok. Man skal gøre det man siger – ellers er det blot opdigtet strategi, der hverken flytter holdninger eller ændrer nogens adfærd.

Derfor kan det være en rigtig god idé at hente kræfter udefra, når I skal skabe et strategisk grundlag eller afsæt. Hvis ikke I før modspil udefra kan det være svært, at undgå navlepilleri – og det kan være svært at komme væk fra at tro blindt på, at træerne vokser ind i himlen.

I de 35 år jeg har været i reklamebranchen, har det altid været hjørnestenen, at arbejde ud fra kunderne og medarbejdernes ståsted. Det er dem, der skal kunne lide jer – og det er de eneste, der kan skabe ægte forandring.

Her kan Klausenberg hjælpe – og du skal endelig ikke holde dig tilbage for at skrive eller ringe, for en helt uforpligtende snak om jeres udgangspunkt og ønsker. Hvem ved?

Måske kan vi ændre verden sammen...

Klausenberg elsker f.eks. kaffe

Elsker du også f.eks. kaffe – og har du brug for kreativitet, strategi, hardcore art direction eller vil du bare drikke f.eks. kaffe – så tryk på en af knapperne...

Hvad kan du bruge Klausenberg til:

Strategi

Forretningsudvikling

Brand proposition

Konceptudvikling

Produktudvikling

Kommunikationsplatform 

Digital strategi/omstilling

Navngivning

 

Kreativ workshop

Strategi & Indsigt

Målgruppe & personaprofil

Marked og konkurrenter

Positionering

Value propositions

Handleplaner

 

CSR strategi

CSR kommunikation

Art Direction

Tekst

Photo Direction

Purpose Direction

Tone-of-voice

Univers

 

360° oplæg

Art Direction

Digital

Digital strategi

Sociale medier

Målsætning

Eksekvering

Contentplan / årshjul

Kampagneopbygning

News

 

Website

Webdesign

Corporate

Film

Brochurer

Annoncering / print

Outdoor 

Kampagner

Digitalt content

Outdoor

Radio

Guerilla

Magasiner

Kataloger

Skilte, facadebannere m.m.

Butiksmateriale

Direct marketing

Pos-materiale

Media

Film

Brochurer

Annoncering / print

Outdoor 

Kampagner

Digitalt content

Outdoor

Radio

Guerilla

Magasiner

Kataloger

Skilte, facadebannere m.m.

Butiksmateriale

Direct marketing

Pos-materiale

bottom of page