MENY · Grønt først
for Envision Advertising
Vi arbejder med et nyt mindset om at sætte grønt først. Kunderne er allerede godt på vej – af et hav af forskellige grunde. Grønt er kilde til vitaminer, mineraler og proteiner – det er simpelthen sundt for os at spise grønt. Dernæst er det klimavenligt.
Flere og flere danskere introducerer kødfrie dage eller lever ligefrem vegetarisk eller vegansk. Grønt er ved at ændre status i disse år fra at være et supplement til kødet på middags- tallerkenen til at være selve omdrejningspunktet, der faktisk af og til helt overflødiggør kødet.
Det er en interessant, relevant og sympatisk tanke at sætte grønt først. Og det vil MENY gerne være en del af. Vi tror på, at vi kan blive det, for vi har ambitionerne, varerne, medarbejderne og (delvist) priserne er til det. Nu skal historien fortælles, så vi sammen kan blive endnu grønnere.
Fokus: Tomater og økologi
Design Guidelines
Kravet til designet var først og fremmest at identiteten skulle være indbegrebet af MENY og på samme tid både passe sammen med resten af MENY – og dog have sit helt eget liv.
Til dette blev den stribede baggrund skabt, som kunne skifte farve alt efter hvor den skulle optræde.
Som et yderligere tillæg skulle vi kunne sætte fokus på en bestemt råvare i sortimentet eller et tema, som fx økologi.
Her er først design guidelines og bagefter 'proof of concept'.