Munkholm Zoo
En lille zoo med et stort hjerte
For godt et år siden købte den sjællandske familie Jørgensen Munkholm Zoo, næsten uden erfaring med at drive en zoo. I zoo’en er det ikke kun dyrene, der er interessante.
Det er også indstillingen til de besøgende og dem der passer på dyrene. I zoo’en handler det om at møde dyr og ansatte i øjenhøjde, og om at gæsterne hygger sig, kan spørge og sludre med de ansatte og ikke føle at de bliver kørt igennem en pengemaskine. Samtidigt med det, er Zoo’en med til at give unge mennesker, der ikke rigtigt passer ind i systemet, følelsen af at blive set og værdsat, ved at udføre meningsfyldt arbejde i Zoo’en.
Det er et stort arbejde. Specielt hvis man ikke har prøvet det før. Og Munkholm Zoo har brug for støtte, fordi der både er plads og brug for forbedringer, så de kan give deres gæster en endnu bedre oplevelse.
Det er derfor Tankekraft gået i tæt samarbejde med Munkholm Zoo om at give en hånd med kommunikation, hjemmeside, produktudvikling og især inddragelse af erhvervslivet.
Faktisk fejler det gamle logo ikke spor. Det er dejligt naivt og ser dejligt hjemmelavet ud, men vi bestemte os alligevel for at lave en nænsom opdatering, fordi vi mente at der var mere at opleve end at se på dyr.
Tanken bag det opdaterede logo er at det ikke kun er dyr i øjenhøjde det handler om, men også både gæster og ansatte.
Derfor de nye opspilede øjne, der klart signalerer spændende oplevelser.
Munkholm Zoo's Brand Promise; "Oplevelser i øjenhøjde", afspejles også i designet – både til B2B og B2C. Det har været vigtigt at skabe en visuel retning, der dels er meget enkel og autentisk og dels afspejler at Zoo'en er et familieforetagende, hvor hjertet er på rette sted.